Sommarlov

Nu sitter jag här. Betygen är satta för mig. De betyg som jag kämpat för i tre år nu. Jag har haft sånna krav på mig själv, i början var det nästan hemskt hur jobbigt det var. Mina systrar hade jättebra betyg när dom gick ut, så jag kände press på mig. Men under frykens gång har pressen minskat. Jag har accepterat hur bra jag är och hur bra jag kan prestera. Jag menar 9 MVG, 4 VG och 4 G. Det räcker väl in på programmet jag sökt och det är det som är det viktigaste för mig. Jag har accepterat att jag inte är bra i matte och no, och att G är det jag är värd. Men jag har hela tiden försökt, suttit där med tårar i ögonen för att det varit så svårt att fatta alla ekvationer och algebran. Men nu behöver jag inte tänka på det på flera månader. Betygen är satt och jag är väldigt glada över dom faktiskt.

Nu har farmor, farfar, mormor och morfar varit hemma här och vi har ätit lunch tillsammans och firat att jag slutade nian. Jag fick blommor och present, gulligt av dom. Jag har duschat, eller jag har inte duschat klart än. Hade i hårinpackning och så helt plötsligt tog varmvattnet slut. Så det är bara att vänta på mer, vill ju skölja ur inpackningen. Men det är ju bara bra för håret så. Och snart kommer ida, och mamma ska göra oss i ordning i håret. Ungefär vid sju skulle vi till sahlströmsgården tror jag. Jag hoppas det blir kul fast det är så tråkigt väder.

Men nu får ni ha en bra kväll och så får vi se när vi hörs igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0