Okt. 19, 2009

Känns som om det varit full rulle sen lördags. Jesper sov hos mig i lördags. Igår morse skulle han iväg på match och jag skulle på träning. Fast det kom jag inte på förren en halvtimme innan träningen började. Rätt okej och lugn träning. Haha, dom vildaste barnen var ju inte med. Var ute på promenad också med Lina, Martin och Emma. Hann åka och hälsa på farmor och farfar också, farmor fick ett skrattanfall som vanligt. Hon är så söt!
Sen så kom Jesper till mig igår kväll igen och jag fick sov bredvid honom ännu en natt! Det tycker vi om. Han åkte hem och jag satte mig på tåget till Karlstad. Åkte hem och fixade mig, tränade på prov och åkte iväg till skolan. Hade engelska och svenska sen var det dax för matteprovet! Hoppas det gick bra iaf. När jag kom hem fick jag städryck. Plockade bort disk och kläder som hängt på tork. Dammtorkade och dammsög. Städade toaletten och gjorde allmänt fint och mysigt här hemma med tända ljus. Ida tände i brasan också, myyys! Nu har jag fixat det sista inför imorgon så ska läsa på lite in i det sista. Wish me luck!

Apropå det jag skrev i det tidigare inlägget så menade jag att det var fem år sen jag blev påkörd. Fem år jag blev rädd för trafiken, visst har jag alltid haft respekt för trafiken men nu är det hemskt. Fast det börjar ju bli bättre nu också. Men under dom fem senaste åren har mina nära och kära fått utstå:
-Hallå, det kommer en bil från vänster bara så du vet om du inte ser den alltså.
- Hjälp va nära den bilen är.
- Kör inte så fort!
- Nej, gör inte så med ratten, håll still den.

Jag har varit asjobbig, och allt började då. Idag är det fem år sen, och fem år sen jag senast hörde av den som körde på mig. Undra om hon tänker på det? Undra om hon blev lika "skadad" som jag. För jag blev faktiskt inte bara fysiskt skadad utan psykiskt också. När jag kom ut ur sjukhuset den dagen, jag såg direkt hur min syn på trafiken hade förändrats. Helt plötsligt var bilarna så himla nära och dom kom så fort! Aja, jag ska inte tjata mer om det nu. Men jag har tur att jag lever idag, utan cykelhjälm skulle det kanske slutat annorlunda...

Jag ska lägga mig och läsa lite bok sen.


Godnatt ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror att du kommer bli mer vän med trafiken nu när du börjat övningsköra, du kör ju som en gud redan! (efter bara 2 övningskörningar)puss på dig sötnos!

2009-10-19 @ 22:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0