Höstprat

Trött, trött och åter igen, trött. Dagen har rullat snabbt på idag tycker jag. Vaknade upp bredvid min, åkte till karlstad(sov på tåget) och fixa mig och drog till skolan. Har varit i skolan, handlat, tränat, hängt tvätt, dukat och diskat. Vet inte vart jag skulle få plats med att blogga idag så det blir ett kort och ganska tråkigt inlägg tror jag. Men hoppas ni uppskattar det ändå.

Kylan har verkligen kommit hit nu och det biter i kinderna när man är ute, iaf om det är sent för då är det riktigt kallt ute. Frosten smyger sig på och snart är alla löven borta från träden. Folk börjar dra på sig mössor och vantar och stora mysiga halsdukar. På något sätt finns det något mysigt med hösten och vintern. Man kan tända ljus och elda i brasan. Koka choklad eller en kopp med thé. Man får åka på skidsemester, och komma hem och mysa i stugan. Man kan duscha varmt och värma sina otroligt frusna fötter. Och sen kommer alla julförberedelserna, gillar dom mer än julen. Baka, göra julgodis, dricka glögg och uppersittarkväll med bingolotto. Gå ute på stan med julpyntningar och köpa julklappar.  Låter inte det mysigt? :)


Tog bilden från emmas facebook, från när vi bakade polkagrisar förra året!
Natti! ♥

Kommentarer
Postat av: Emmiis

Jullan! Jag saknar dig verkligen hur mycket som helst! Lillasyster <3 Till helgen ska jag vara hemma och umgås mer med dig!

2009-10-06 @ 16:43:21
Postat av: mamma

och jag håller med Emma i allt som hon skrivit!!!! Puss

2009-10-06 @ 16:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0