Madonna i Malawi

Idag på hälsopedagogiken såg vi på en dokumentär som heter "Madonna i Malawi". Det var något av det värsta jag sett. Det handlar om världens näst fattigaste land. Det finns mycket hemskt i världen men det här är nog det hemskaste jag sett. Ni kan kolla på dokumentären här. Det måste ju finnas något vi kan göra? Tänk om hela svergies befolkning la en krona om dagen för att hjälpa folk som har det svårt. Visst finns det folk som har det svårt i sverige med såklart. Men om ni kollar på dokumentärer förstår ni nog. Det var idag jag bestämde mig helt för att när mina egna barn har flyttat ur huset, då ska jag adoptera från ett annat land!

Det här är deras vardag och så ska det inte vara!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja det var en hemsk dokumentär! Vi glömmer bort hur bra vi har det här i Sverige.....

Älskar dig<3

2009-10-15 @ 22:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0