Makeup

Idag hurrade vi på stil, idag har vi fått lära oss mer på yrkesämnet än vi gjort på ett halvår. Det känns verkligen bra nu, som om nu ska vi verkligen komma igång. Vi hade en vikarie som hette Karin från makeup store på besök. V fick gå igenom hur man kan lägga en vardagsmakeup. Och jag fick lära mig något helt nytt som heter shading, ni kan läsa mer om det på denna blogg! Shading kan man också kalla skuggning, man lägger mörkare puder på tre ställen i ansiktet(del av pannan, under kindbenet och längst med käckbenet som jag uppfattade det idag) Kul att lära sig liksom!
Sen har jag också fått lära mig att jag inte ska ha en blöt foundation, eftersom jag är så extremt torr i hyn är det bättre jag har en kakfoundation. Nu efter skolan har jag gymmat, underbart att träna som vanligt!
Imorgon ska vi lägga en vintermakeup och jag kan ju säga att jag är glad över det. Förra gången var det höst och mitt ansikte var möööörkt! Nu blir det nog mycket bättre.
Nu ska jag lägga mig och se på o.c och snart ringer jesper, ha det så bra. Sov gott!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Låter som att du haft en bra dag gumman! Gött att du kommer hem i morgon, saknar dig redan vettu! Puss på dig <3

2010-01-19 @ 22:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0